ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Β. Ελλάδος

Διαιτητική Απόφαση 1 / 2012     Πράξη Κατάθεσης Π.Κ. 2 / 15-02-2012

 

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ & ΔΙΑΙΤΗΣΙΑΣ

ΕΔΡΑ: Πλατεία Βικτωρίας 7, Αθήνα 10434  (210 88 14 922  ; 210 88 15 393   Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: Πολυτεχνείου 21,  Θεσσαλονίκη  54626 ( 2310 517 128 ; 2310 517 119

  

Προς:

1.   Ένωση Τεχνικών Ιδιωτικής Τηλεόρασης Βόρειας Ελλάδας,    Αριστοτέλους 32, Θεσσαλονίκη.

2.   Τηλεόραση Ελληνικής Περιφέρειας (Τ.Ε.Π.), West Channel. Φον Κοζάνι 10, Κοζάνη

3.   Ένωση Περιφερειακών Καναλιών (Ε.ΠΕ.Κ.), Γκινοσάτη 88, Μεταμόρφωση Αττικής

4.   Ένωση Τηλεοράσεων Ελληνικής Περιφέρειας (Ε.Τ.Ε.Π.), Οδός των Εκατόν Δέκα Οκτώ, αριθμ. 30, Σπάρτη.

 

ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

1/2012

«Για τη ρύθμιση των όρων αμοιβής και εργασίας των Τεχνικών Τηλεόρασης Βορείου Ελλάδος, που εργάζονται στους Τηλεοπτικούς Σταθμούς, μέλη των εργοδοτικών σωματείων Ε.ΠΕ.Κ. και Τ.Ε.Π. και Ε.Τ.Ε.Π.»

1.      Με την αριθμό 02 ΔΔ/10.1.2012 αίτησή της η Ένωση Τεχνικών Ιδιωτικής Τηλεόρασης Βορείου Ελλάδος ζήτησε την παροχή υπηρεσιών διαιτησίας για τη ρύθμιση των όρων αμοιβής και εργασίας των τεχνικών τηλεόρασης- μελών της, επειδή η διαδικασία της μεσολάβησης με τις Ένωση Περιφερειακών Καναλιών (ΕΠΕΚ),  Ένωση Τηλεοράσεων Ελληνικής Περιφέρειας (ΕΤΕΠ) και Τηλεόραση Ελληνικής Περιφέρειας (ΤΕΠ), δεν στάθηκε δυνατό να οδηγήσει στην κατάρτιση ΣΣΕ.

2.      Την 17.1.2012 αναδείχθηκα Διαιτητής με κλήρωση και ανέλαβα κανονικά τα καθήκοντά μου. Η συνάντηση με τους εκπροσώπους των μερών ορίσθηκε για την 27.1.2012 στα γραφεία του ΟΜΕΔ στη Θεσσαλονίκη, και σε αυτήν προσήλθε εκπρόσωπος μόνο της εργατικής πλευράς.

3.      Μετά τη διαπίστωση ότι δεν ήταν εφικτή η επίτευξη συμφωνίας των μερών για υπογραφή ΣΣΕ, σύμφωνα με το Ν. 1876/1990 όπως ισχύει και αφού προηγουμένως έλαβα υπόψη τα σχετικά στοιχεία του φακέλου, τις προτάσεις των μερών και ειδικότερα:

α) Την από 1.9.2011 αίτηση της Ένωσης Τεχνικών Ιδιωτικής Τηλεόρασης Βορείου Ελλάδος στον ΟΜΕΔ για παροχή υπηρεσιών μεσολάβησης και την από 10.1.2012 αίτηση της ίδιας οργάνωσης στον ΟΜΕΔ για παροχή υπηρεσιών διαιτησίας.

β) Την από 17.1.2011 εξώδικη δήλωση - πρόσκληση για διαπραγματεύσεις της εργατικής πλευράς προς τις εργοδοτικές οργανώσεις ΤΕΠ ΕΠΕΚ και ΕΤΕΠ, κοινοποιηθείσα στο Υπ. Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, προκειμένου να υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας για τους όρους αμοιβής και εργασίας των Τεχνικών Τηλεόρασης, που απασχολούνται σε εργοδότες μέλη των προαναφερθεισών εργοδοτικών οργανώσεων και τα εκεί αναφερόμενα θέματα προς διαπραγμάτευση.

γ) Την ΔΑ 25/2010 για τη ρύθμιση των όρων αμοιβής και εργασίας των Τεχνικών Τηλεόρασης Βορείου Ελλάδος, που εργάζονται στους Τηλεοπτικούς Σταθμούς, μέλη των εργοδοτικών σωματείων ΕΠΕΚ και ΤΕΠ.

δ) Τα προβλεπόμενα στο Παράρτημα IV, που προσαρτάται στο άρθρο πρώτο του Ν. 3845/2010 για τις προϋποθέσεις οικονομικής πολιτικής.

ε) Την από 15.7.2010 ΕΓΣΣΕ των ετών 2010, 2011 και 2012 (Πρ. Κατάθεσης Υπ. Εργασίας και Κοιν. Ασφάλισης: 14/16-7-2010), η οποία στο άρθρο 3 δεν προβλέπει αυξήσεις για το έτος 2010, αλλά προβλέπει αυξήσεις από 1.7.2011 και από 1.7.2012 σε ποσοστό ίσο με το μέσο ποσοστό της ετήσιας μεταβολής του ευρωπαϊκού πληθωρισμού του έτους 2010 και 2011 αντίστοιχα και με τις επιμέρους ρυθμίσεις της αναφέρεται στη χορήγηση, του δώρου Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος αδείας, ώστε να αποκλεισθεί η μείωση των τακτικών ετησίων αποδοχών των εργαζομένων, όπως ίσχυαν την 31.12.2009.

στ) Τα αιτήματα και τις προτάσεις της πλευράς των εργαζομένων, όπως αυτές διατυπώθηκαν στα σχετικά έγγραφα της εργατικής πλευράς, που κατατέθηκαν στον ΟΜΕΔ και όπως αναπτύχθηκαν προφορικά από τους εκπροσώπους της στην συνάντηση της 27.1.2012 και καταγράφηκαν στο σχετικό πρακτικό διαιτησίας

ζ) Την έκθεση του μεσολαβητή του ΟΜΕΔ που χειρίστηκε την ίδια υπόθεση στο στάδιο της μεσολάβησης (Μ30/2011) και στην οποία διαπίστωσε άρνηση μεσολάβησης για τις εργοδοτικές οργανώσεις καθώς και τις απόψεις των μερών, όπως αυτές καταγράφηκαν στο πρακτικό μεσολάβησης.

η) τις τρέχουσες οικονομικές εξελίξεις καθώς και τις προβλέψεις της ΕΣΥΕ για τον Δείκτη τιμών Καταναλωτή (2,4%) και τον εναρμονισμένο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (2,2%) κατά το έτος 2011 (Δεκέμβριος 2011 - Δεκέμβριος 2010).

θ) την πρόσφατα δημοσιευμένη πρόβλεψη της ΕΛ.ΣΤΑΤ. για τη μεταβολή του ΑΕΠ κατά -5% για το Γ΄ τρίμηνο του 2011.

ι) τη γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας, που επιτάσσει τη στοιχειώδη προστασία του εισοδήματος των εργαζομένων εν μέσω της οικονομικής κρίσης και των ήπιων πληθωριστικών πιέσεων, αλλά δεν επιτρέπει την ικανοποίηση όλων των οικονομικών και θεσμικών αιτημάτων που έθεσε η εργατική πλευρά.

κ) την αναγκαιότητα του συνυπολογισμού της εν γένει οικονομικής κατάστασης της χώρας, της συμπίεσης της αγοραστικής δύναμης των μισθωτών εξαιτίας της αύξησης του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά τον καθορισμό των ετήσιων αναπροσαρμογών των αμοιβών των εργαζομένων.

λ) Το γεγονός ότι από τη διάταξη του άρθρου 16 παρ. 3 του ν. 1876/90, όπως τροποποιήθηκε με το νόμο 3899/17.12.2010, η οποία ορίζει ότι, «η προσφυγή στη διαιτησία περιορίζεται στον καθορισμό βασικού ημερομισθίου ή/και βασικού μισθού, για τα λοιπά θέματα μπορεί να συνεχισθεί οποτεδήποτε η συλλογική διαπραγμάτευση προκειμένου να συναφθεί ΣΣΕ», η διατήρηση με τη ΔΑ των προηγούμενων συλλογικών ρυθμίσεων που δεν τροποποιούνται, δεν συνιστά υπέρβαση της κατά το άρθρο 16 παρ. 3 του ν.3899/2010 εξουσίας του διαιτητή. Με τη διατήρηση στη νέα ΔΑ των διατάξεων των προηγούμενων συλλογικών ρυθμίσεων (ΣΣΕ ή ΔΑ), οι οποίες παραμένουν αμετάβλητες, δεν επέρχεται ρύθμιση αλλά επιβεβαίωση της ισχύος των προϋφισταμένων διατάξεων, οι οποίες δεν θίγονται. Αντίθετα η παράλειψη της ΔΑ να προβλέψει τη διατήρηση των προηγούμενων όρων θα ισοδυναμεί με οιονεί ρύθμιση και σε θέματα πέραν του βασικού μισθού ή βασικού ημερομισθίου, και μάλιστα προς το χειρότερο για την εργατική πλευρά, αφού ουσιαστικά θα καταργηθούν και δεν θα ισχύουν στο μέλλον, ως κανονιστικοί όροι, Σκοπός του νόμου δεν είναι η κατάργηση των όρων των ΣΣΕ/ΔΑ που είχαν θεσπισθεί μέχρι την ισχύ του (17.12.2010), αλλά η διασφάλιση του δικαιώματος των μερών να συνεχίσουν, όποτε θεωρούν σκόπιμο, τις διαπραγματεύσεις για τα υπόλοιπα, πέραν του βασικού μισθού/ημερομισθίου, θεμάτων, με σκοπό τη σύναψη ΣΣΕ. Ο νομοθέτης, δηλαδή θέλησε και τα υπόλοιπα θέματα, που αποτελούν περιεχόμενο της ΣΣΕ, να ρυθμίζονται με ΣΣΕ και όχι μονομερώς από τον εργοδότη, όπως θα συνέβαινε, εάν έπαυαν να ισχύουν οι μέχρι τη δημοσίευση του νόμου όροι των προηγούμενων ΣΣΕ/ΔΑ.

μ) η διαιτητική απόφαση έχει έναρξη ισχύος από την επομένη της υποβολής αίτησης για μεσολάβηση στον ΟΜΕΔ (άρθρο 16, παραγρ. 3 του Ν. 1876/90 όπως ισχύει).

Ν) κάθε άλλο ισχυρισμό, που εκφράστηκε από τα δύο μέρη κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης.

 

ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΩΣ ΕΞΗΣ:

Άρθρο 1

Πεδίο εφαρμογής

      Στις διατάξεις της παρούσας διαιτητικής απόφασης υπάγονται όλοι οι τεχνικοί  τηλεόρασης μέλη της Ένωσης Τεχνικών Ιδιωτικής Τηλεόρασης Βορείου Ελλάδος (ΕΤΙΤΒΕ) που εργάζονται στους Τηλεοπτικούς Σταθμούς, μέλη της ΕΠΕΚ, της ΤΕΠ και της ΕΤΕΠ με τις παρακάτω ειδικότητες;

1.1.                   Διευθυντής φωτογραφίας

1.2.                   Εικονολήπτης (Χειριστής Τηλεοπτικής μηχανής λήψεως)

1.3.                   Τεχνικός ENG (Βοηθός ηχολήπτης, Βοηθός εικονολήπτης)

1.4.                   Ηχολήπτης (Μηχανικός ήχου)

1.5.                   Ηλεκτρονικός συντηρητής τεχνολογικού εξοπλισμού

1.6.                   Ηλεκτρονικός ράδιο - ζεύξεων - Link

1.7.                   Ηλεκτρολόγος - Φωτιστής

1.8.                   Μοντέρ (Χειριστής μαγνητοσκοπίου και συναρμολογητής εικόνας)

1.9.                   Χειριστής κονσόλας μίξης εικόνας (vision mixer and digital effects)

1.10.    Φροντιστής τηλεοπτικού πλατό (floor manager)

1.11.    Τεχνικός ρύθμισης εικόνας

1.12.            Τεχνικός γεννήτριας χαρακτήρων

1.13.            Χειριστής autoque

1.14.            Γραφίστας

1.15.            Τεχνικός MASTER CONTROL (Μηχανικός τηλεόρασης)

1.16.            Τεχνικός ροής προγράμματος (continuity)

1.17.            Μακιγιέζ- ιέρ

1.18.            Κομμωτής - τρία

1.19.            Ηλεκτρονικός δικτύου εκπομπής (RF)

1.20.    Σκηνοθέτης

1.21.    Βοηθός σκηνοθέτη

1.22.    Βοηθός παραγωγής

1.23.          Τεχνικός Σκηνικών

1.24.   Ενδυματολόγος- Αμπιγιέζ

 

Άρθρο 2

Βασικοί Μισθοί

Οι βασικοί μισθοί των εργαζομένων που υπάγονται στη ρύθμιση αυτή, όπως είχαν διαμορφωθεί με βάση την ΔΑ 25/2010 (Π.Κ. . Υπ. Εργασ. & Κοινων. Ασφάλισης 12/4.6.2010) και ίσχυαν την 31.8.2011, διατηρούνται αμετάβλητοι καθόλη τη χρονική διάρκεια ισχύος της παρούσας ρύθμισης.

 

Άρθρο 3

Διατήρηση όρων

Για τους εργαζόμενους που υπάγονται στην παρούσα εξακολουθούν να ισχύουν όλοι οι όροι της ΔΑ 25/2010 καθώς και των προηγούμενων αυτής συλλογικών ρυθμίσεων.

 

Άρθρο 4

Γενικοί όροι

Αποδοχές ανώτερες στο σύνολο τους από αυτές που καθορίζει η παρούσα ή ευνοϊκότεροι όροι εργασίας που προβλέπονται από νόμους, διατάγματα, συλλογικές ρυθμίσεις, υπουργικές αποφάσεις, εσωτερικούς κανονισμούς, επιχειρησιακή συνήθεια ή ατομικές συμβάσεις εργασίας, δεν θίγονται από τις διατάξεις της παρούσας.

Άρθρο 5

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από 2.9.2011.

Ημερομηνία Κατάθεσης: 31 Ιανουαρίου 2012

 

Ο ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ

 


Δείτε Επίσης